Friday, February 5, 2010

Hari Keluarga BK

2 minggu lepas, ade Hari keluarga Bahagian Perkhidmatan, JPA yang telah dinanti sekian lama huhuhu kerana menggunakan duit sendiri ;) hari keluarga dengan sukaneka bersekali aqiqah yang dimasak oleh pegawai kami sendiri...

pukul 6.30 pagi saya&nida sampai di ILKAP, Bangi... ramai2 tolong menguruskan pendaftaran dan masukkan nasi lemak Ani Sup Utara dan aturcara dalam beg goodies...



ni balang Guess the Candy yang saya hias, walaupun tak berapa cantik tapi oklah sebab bajet rendah, gune kertas merah yang dikeronyok2 aje ;)

ade 4 kumpulan rumah - Bara (Merah), Rimba (Hijau), Mentari (Kuning) dan Samudera (Biru)! nampak sangat Bara paling membara kan kan...


start with perasmian, potong belon aje (tengaharinye belon dah hilang ye!), save budget...

Pengarah berucap dan senamrobik yang saya join sekejap aje sebab nak bantai makan nasi lemak... oh, sungguh buruk sekali perangai menambah lemak ketika semua orang sedang membuang lemak!
ni saya & nida, nida AJK Protokol, saya AJK Pertandingan... AJK induk pakai t-shirt ungu, baju inner pun dah ternaik atas masukkan nasi lemak dalam beg goodies dgn kadar yang amat pantas, kalah orang Restoran Ani Sup Utara taw! dua2 kumpulan sorak Bara!

Acara Masam-Masam Manis dan sepak takraw bermula serentak! muka peserta kelat menahan mangga muda... Mentari habis dahulu tapi Rimba menang sebab habiskan buah mangga yang besar!


Acara Kepit Apa Tu? lompat kepit belon lagi laju dari lari...

ni ex-bos saya tengah Tarik Guni sampai cermin mata pun nak tercabut!


acara sukaneka untuk kanak2- Spongebob, Lari bawa bola ping-pong dalam sudu dan Tiup dan duduk atas belon sampai pecah...

dik, tak acilah! mane boleh pegang sudu?

semua orang pegang sudu daaa....

sian adik ni, dok atas belon tak pecah2... halus benor ;)

clown pun ade!

acara untuk VIP iaitu kelim karipap dan untuk isteri VIP iaitu hias cup cake...

memang respeklah sebab pandai kelim karipap, kalah perempuan macam saya :(

patutnye masuk isteri2 VIP aje, tapi ade gak lelaki dalam gambar tolong hias cupcakes!

Mumia Timbalan - bos2 besar yang dijadikan mumia! ni bos besar saya ni ;)

Pertandingan Tarik Tali (lelaki) menyaksikan Bara memenangi tempat pertama setelah re-match (banyak kali weh!) disebabkan Rimba tidak berpuas hati dengan keputusan pengadil... tu yang masa lajak jauh menyebabkan pertandingan tarik tali (perempuan) terpaksa dibatalkan selain mengelakkan beberapa kemungkinan buruk yang akan terjadi- tak puas hati keputusan pengadil (perempuan lebih emosi), aksi sengaja tergolek, terselak dan kekurangan peserta (nanti hitam muka main tengah panas ;p)...

geng2 Aqiqah tengah warming-up nak tarik tali...

seorang peserta tarik tali kaki cramp... tapi Bara tetap juara :)

Rimba & Mentari tarik bersungguh2, tapi Bara tetap juara (perlu Kah ulang lagi?)

ini pula acara pasangan beracun, khas untuk pasangan2 berkahwin berebut masuk dalam gelung rotan... aww, romantik sekali! sayang mr.R tak datang jaga raina, kalau tak saya dah ajak masuk acara ni :) memang confirm saya kalah kot, badan kecik...

ini maskot Mentari...

ini lak maskot Bara

eh silap, ni baru maskot Bara...

Abang Milo pun ade!

Pertandingan Rumah Paling Meletopp dimenangi oleh Rimba, kedua Bara... tak sia2 lah Rimba mengangkat segala mak nenek pokok2 di rumah, siap ade air terjun lagi... namun begitu, Rumah Mentari telah disabotaj oleh pihaknye sendiri ye, ade seorang kanak2 lelaki dikenalpasti sebagai maskot Mentari telah memecahkan belon kuning yang tergantung dengan jayanya di rumah tersebut!



hadiah cabutan bertuah utama dimenangi oleh ex-boss saya lagi! argghhh tak puas hati!


Hari Keluarga ditutup dengan tahlil yang paling pendek oleh Ustaz Azziyadi (memandangkan dah tengah hari, panas terik!) dan jamuan yang disediakan khas oleh pihak Aqiqah...



AJK Aqiqah yang kepenatan masak dari hari sebelumnya!

hasilnya, selain memenangi hadiah cabutan bertuah yang berupa gabungan semua pencuci - pinggan mangkuk (Daia), baju (Bio-zip), lantai (Ajax) dan badan (sabun Lux), muka saya juga turut terkena tempias! oooh macam udang terbakar! malam tu pergi Alamanda, siap bisik pada mr.R, apasal semua orang tengok saya? sungguh perasan sekali!

p/s: post entri ni lambat sekali! saya edit gambar dan upload gambar tapi apasal banyak gambar lepas upload jadi portrait padahal sebenarnye landscape... masalah dgn blog Kah? @ photoShop Kah?

1 comment:

nisahamzah said...

wahhaaaa k.we xble blah py cite..ngahahha