Tuesday, August 11, 2009

what friends are for

this entry is specially for my best buddy, dira!!!
met her at UKM and this friendship bloom till ever after, insya Allah...
she came on Saturday and back to Penang the next day...
she never forget to stay at my house if she came to KL...
she doesn't mind with our conjunctivitis, not worried if it will infect to her...
(not like some other friend, look me as i got H1N1.... hellllo, it can't spreaded with u looked at me only laaa!!!)
and alhamdulillah till today, she still fine, means not infected with conjuctivitis, but she already infected with penyakit-rindu-raina-dan-fenny :)


there is differences between best friend and normal friend...
perbezaan antara kawan baik dan kawan biasa yang baik....
kawan baik tidak semestinya seorang yang baik dan kawan biasa tidak semestinya kawan baik...
but dira is a best friend with good manner, kawan baik yang baik...


saya ade ramai kawan biasa yang baik tapi tidak semestinya mereka kawan baik saya...
saya juga ade ramai kawan baik tapi tidak semestinya mereka itu baik...
pada saya, seorang kawan baik itu adalah yang bersama kita ketika senang dan susah...
mereka sanggup bersusah-payah untuk kita...
mereka tegur kita jika tahu kita melakukan kesalahan...
mereka bukan setakat sama2 meraikan kejayaan dan kegembiraan kita, tetapi mereka juga sama2 bersedih dengan kita...


sekarang ini, setelah berkerjaya, saya merasakan susah hendak menambah kawan baik...
kadang2 saya merasakan saya ada kawan baik ketika bekerja, dan saya kembali sedar mereka hanya berbuat baik dengan saya...
kadang2 saya merasakan mereka memang kawan baik saya, tapi saya yang tidak menjadi kawan baik mereka...


kadang2 saya merasakan saya juga bukan seorang kawan yang baik, yang sentiasa ada di sisi kawan yang memerlukan...
lagi2 setelah berkahwin dan mempunyai seorang anak, saya selalu menghampakan permintaan dan undangan kawan2 termasuklah kawan2 baik saya...
namun, jauh di sudut hati saya, betapa saya merindui mereka...

3 comments:

dIRa said...

hawa, tq 4 d thoughtful entry :) luv it.. nnt email laa gmbr aku ngan raina tuh :) aku br blk melaka. sakit tekak yg agk truk! iA bukan H1N1. risau gak nk mula pose sbb tekak akn perit klu xminum air. but Alhamdulillah arini 1st day pose, tekak aku xmeragam cam selalu.

sbnrnyer aku cr2 gak poem tuk ko. and i found one yg best. tp poem nih lom cukup nk kate yg ko sememangnya a very best-wonderful friend to me:) myb im not a gud friend to others, but 4 me, u r a true friend that i cant find nowhere :) enjoy the poem ^_^

Like a needle in a haystack,
true friends are hard to find.
That's why I'm so thankful that I can call you mine.
Whenever I need a shoulder you're there to catch my tears.
You've kept my many secrets,
Throughout the past four years.
You've been there through my afflictions,
You've witnessed my defeats.
I'll remember all the good times,
And pray the bad ones don't repeat.
With you my heart is honest,
but there's one thing I never told you.
Thank you for everything you've done
There's no one else like you.
No one that could ever be a
true "best" friend like you!

dIRa said...

ehh abaikan yg 4 yeras tuh.. lupa nk edit =p kita dh knl since 2001 kan ;)

Hawa Hamzah said...

4 yeras? ooo 4 years? wess lama lagi kite kenal! huhu dira, meh laa pindah putrajaya... really miss u... tQ 4 coming! ko tak kisah pun kitorang sakit mata, datang gak rumah aku... same goes to suen, even she has baby...