Saturday, December 19, 2009

kerja rumah

jikalau diberi pilihan antara semua ini, apa saya akan buat dahulu ye?
  • lipat baju
  • main dengan raina
  • gosok baju
  • online
  • masak
  • jahit manik
  • kemas rumah
  • shopping

turutannye akan jadi begini;
  • main dengan raina (1)
  • jahit manik (2)
  • online (3)
  • shopping (4)
  • lipat baju (5)
  • gosok baju (6)
  • kemas rumah (7)
  • masak (8)
patutlah rumah saya bersepah dan kadang2 aje masak hehehe


p.s:
saya sungguh kedekut nak hantar baju gosok kat kedai dobi, padahal caj RM 1/sehelai kat kedai dobi apartmen saya ;)
kalau 10 baju kurung, dah rugi RM 20...

anyway, i'm No One compared to her...

3 comments:

iman said...

kerja rumah paling akak malas iron baju! solution lain dah jumpa selain pegi hantar dobi (duit iron dobi akak still collect jugak tau) hahah! pegi beli iron yg boleh guna wap lama2 tanpa isi banyak kali. seriously, dapat mengurang lebih separuh masa mengiron baju.

haWa said...

k.seri beli iron wap yg kite gosok sambil berdiri ke? tgk mcm senang aje org buat tapi tak terbeli2... awe paling suke iron baju, tapi raina pantang nampak awe iron baju... die akan tarik kabel seterika so dapat iron time die tido aje :) huhu

iman said...

Akak iron baju 2-3 pg. Kalau iman dah 'tolong'. Sejam 2-3 helai je la siap. Tu yg benci iron bj! Iron berdiri tu dry cleaning, x smua kain sesuai. Kalau mcm kita nak guna kerap, better cr yg steam iron.